Pages

Search This Blog

Tuesday, August 24, 2010

past is past!!

salam ramadhan..

alhamdulillah kita di pertemukan lagi di bulan ramadhan yang penuh mulia ni..
jadi cam na?? puasa penuh so far??? good2...

last week was a disaster in my life especially on saturday.. luck is not on my side on that day.. but i dont believe in luck anyways.. i believe everything happen for reason... qada dan qadar orang islam cakap.. salah satu rukun iman yang kita kena percaya tu..

so,what happen??? first aku dapat berita yang seorang mak cik aku kat kampung meninggal.. al-Fatihah untuk arwah.. walaupun agak kurang rapat ngan mak cik yang seorang tu tapi tetap sedih sebab kehilangan seorang saudara di usia masih muda kan.. ajal maut semua di tangan Allah...
selepas aku dapat berita tu tiba2 hari hujan.. is it a sign?? wallhualam.. hujan tu memang lebat la sampai banjir bilik aku.. siling bocor.. best la sebab tingkat 4 terjejas banjir.. selalu rumah2 yang rendah kena kan kali ni vice versa rumah tinggi pulak.. dalam sibuk tadah air dalam baldi aiseh nampak pulak air hujan tu singgah laptop.. mak aihhh apa lagi tutup je trus laptop tu then bawak lari ke luar.. action tu la yang membawa kepada kejadian ke-3
bila laptop dah off,aku on la balik.. opss lpe nak cakap sebelum hujan tu aku buat mid term online last attemp.. so bila dah off hilang la aku punya mid term.. padahal tak submit lagi pun.. so hilang la markah mid term tu.. aku check grades aku dapat 1.67% je.. tahniah2!! dengan penuh kesabarnnya aku menghadap laptop aritu..

tapi macam yang aku cakap tadi everything happen for reason.. dan aku tak percaya pun nasib malang... yang pasal auntie meninggal tu aku tak anggap sebagai nasib malang sebab meninggal di usia muda sebaliknya pertama memang dah ajal.. kedua aku rasa itu la yang terbaik buatnya sebab dia menderita dah sakit masa tu.. yang pasal hujan tu pulak lets think positive, kalau tak sebab huajn bilik aku tak bersih ooo.. sekarang dah bersih sikit tapi tikar getah kena cabut la sebab takut busuk... last sekali pasal mid term tu.. actually aku tak study lagi pun.. so bila dah error sebab technical problem, miss bagi pulak re attemp apa lagi anggap la tu chances untuk study.. so,semua masalah aku dah kira selesai da..

so,tu je la untuk kali ni.. sebenarnya title tu sepatutnya lain tadi tapi cam malas nak berjiwang malam ni.. jadi aku tukar.. hehehe

ok la..ada dua mid term esok ni.. wish me luck ok
'
salam ramadhan

ismail








No comments:

Post a Comment