Pages

Search This Blog

Friday, October 29, 2010

F.R.I.E.N.D / .K.A.W.A.N /S.A.H.A.B.A.T

salam...










yup ini lah entry aku untuk kali ni.. friend aka kawan.. aku pun x tau tapi sejak dua menjak ni aku di belenggu dengan masalah dalam berkawan.. kawan datang dan pergi.. kenapa kena ada isu macam tu?? entry ini adalah untuk sapa-sapa yang anggap aku kawan.. ini lah jenis kawan yang aku harap2 kan (demand lebih) hahahah.. so far maybe ada seorang je kawan aku yang betol2 ade ciri2 ni...

kawan

percayalah cakap aku bila aku sudah mula berkawan dengan kau maknanya aku akan betul2 jadi kawan. jadi segala benda happy sedih kita kongsi.. bila happy kita sama-sama ketawa bila sedih kita sama-sama menangis.. jangan bila kau happy kau lupakan aku bila sedih kau cari aku.. dan jangan jugak bila ko happy ko carik aku tapi bila sedih ko x nak kongsi.. itu bukan kawan.. mungkin ada benda private yang kau tak nak aku tahu ok fine tapi at least bagi la aku peluang nak ceriakan kau... jangan kau terus buat dek je dengan aku pastu dah happy baru cari aku balik.... memang aku akan happy bila aku tengok kau happy tapi pada masa yang sama aku agak sedih jugak sebab ko bukan la kawan aku yang betul... sorry tapi kalau betul kau kawan aku biarla aku jadi mulut untuk kau ketawa dan jadi mata untuk kau menangis..

kawan

sedihnya aku bila kau marah bila aku tegur kesalahan kau... ya Allah for god sake aku buat benda tu untuk kebaikan ko jugak.. aku sedih bila ada orang cakap pasal ko... bila aku tegur ko mesti akan cakap "ye la2 ko je la yang baik".. yaAllah kau betul-betul x tau apa aku rasa bila ko cakap macam tu tapi aku tak kisah aku slow2 jugak akn tegur ko dan aku xkan lari dari kau... dan kalau boleh kau tegur la aku jugak kalau aku buat silap... ok :-)

kawan

fuyyo ko dapat kekasih la hari ni.. aku x kisah pun aku orang ke berapa ko bagi tau.. janji ko bagitau.. tumpang gembira aku dengan kawan aku ni.. kalau kau x bagitahu pun x pe tapi aku memang boleh tengok la kau happy... tumpang sekaki aku.. tapi masalahnya sejak kau couple, ko dah lupakan aku... xpe.. tak kisah jugak ko kan dah ada kekasih kan gi la layan nanti ape pulak dia cakap.. aku xpe aku ade kawan lain lagi.. nanti ko kahwin jangan lupa jemput aku dah la..

kawan

perkara biasa lah kalau ada kawan baru, kawan lama, kawan lari (bukan kawin lari ye) tapi kalau boleh kau jangan la lari dari aku.. aku tau maybe kau akan cakap aku skema old fashioned bla3x.. tak kisah ok aku x kan ubah diri aku untuk orang lain.. tapi ko tu jangan la berubah untuk orang lain.. dulu banyak benda ko cakap ko x akan buat tapi apa jadi sekarang.. ko buat benda2 tu.. ko mula carik kawan yang lebih "trendy" suka lepak wlupun duit xde... bila aku ajak ko lepak bosan la, ade hal la... kenapa macam ni?? ko mesti nak cakap "suka ati aku la,yang ko nak sibuk hal hidup aku ni apehal???' betul x? aku diam je laaa

kawan

kenapa bila aku dah rasa "yes dia adalah kawan baik aku" tiba ko menunjukkan yang ko sebalinya.. aku bukan kawan ko kan?? tipu! aku bukan... jadi apa tujuan ko berkawan dengan aku selama ni?? teman lepak bila kawan ko yang lain xde.. datang bila ada udang di sebalik mee.. dah dapat apa nak ko blah la kan.. okay.. sekali lagi aku x kisah...

there is a person.. satu-satunya orang yang aku anggap kawan baik aku... nama secret.. dia x pernah tinggalkan aku.. selalu ada bila aku ada masalah.. orang pertama yang aku akan bagitau bila aku couple.. orang pertama yang aku akan mintak pandangan bila ada masalah... nama dia yang akan selalu aku ingat bila nak meluahkan perasaan... well lelaki pun kadang2 nak meluahkan tapi kalau luah dengan lelaki pelik pulak... so kawan aku ni perempuan laa.. i value her as my best friend... kawan yang lain aku anggap kawan biasa je.. mesti korang akan cakap "xde sapa jugak nak jadi kawan baik ko la" see?? betul kan?? sebab tu la aku cakap korang bukan la kawan baik aku...


p/s : always tried real hard to be a good friend to everyone but end up being friendless










1 comment:

  1. :'( I am glad to be your bestfriend. Tak pernah menyesal pun dan takkan menyesal pun. Doa I akan selalu bersama dengan you walaupun kita dah tak sama2 macam selalu. Thank you for being my best friend and always be there for me. Thank you so much, Mael.

    ReplyDelete